maandag 25 augustus 2014

Diva Challenge 182

Strepen was de bedoeling, oftewel randen met patroontjes.
Dit hebben we wel vaker als opdracht gehad, maar je kunt dan wel zien of je nieuwe ideeën hebt gekregen en of je een ontwikkeling in het tangelen hebt gemaakt.
Ik heb even moeten denken over hoe ik het wilde doen, want rond, diagonaal, horizontaal en verticaal heb ik al eens gemaakt.
Om niet in herhaling te vallen en om het een beetje  'spannender' op papier te krijgen heb ik toch eerst een mandala getekend met een passer, daarna het bovenste gedeelte uitgegumd en toen uit de hand wat lijnen, randen getekend.
Ik wilde de bovenkant open houden om toch een beetje een ander effect te krijgen.
Ik ben niet geheel ontevreden en vind het toch wel leuk geworden.

De patroontjes die ik gebruikt heb zijn: Paushalov, Archer, Eyehook, Bilt en Cruffle.

Daarna weer geschaduwd met grijs potlood. God ik kan het niet meer zonder, terwijl ik er in het begin zo tegen op zag. Ik vond schaduw zeker een toevoeging, maar hoe en waar?? Geen idee. Nu door het gewoon te doen ( en of het altijd op de goede plaats zit is nog maar de vraag) word het wel gemakkelijk en gewoner het te gebruiken. Het is nu niet meer 'af'als er niet geschaduwd is. Grappig!







17 opmerkingen:

  1. Now, this is indeed original AND beautifully done. Fortunately, in Zentangle, shading is decorative rather than realistic, so again, there are no mistakes in Zentangle :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the idea of curved lines! Nicely done!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, Carmela, dit is prachtig en erg creatief. Ook leuk zoals je Cruffle erin hebt gelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. love the curves of your stripes. Well done

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful design. Love how it all fits together. Beautiful, Carmela.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Very wonderful and interesting using the circular shapes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is inspirational! What a unique and beautiful piece!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie bochten met grote stroom. Zeer mooi gedaan. Hebben een schitterende dag! C

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wish I could understand Dutch (it is Dutch isn't it?) like so many Dutch speakers speak great English. So many Anglophones are monolinguists which is soooo yesterday. Nice expression of your vision for this week's challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. So fun, love the curves and the way your shape nestles those sweet little Cruffles. I think your shading is great, it focuses on the overlap and really enhances your work. I also find it helpful if I'm unsure to take my original (without shading) scan it, then I can print copies and play with shading.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Absolutely beautiful your curvy stripes! Love your choice of tangles and especially Cruffle on the top ... so lovely accent!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This reminds me of something I would see on the ceiling of a chapel. It is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful piece or work. Reminds me of an ornamental bowl.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love the originality of your tile! Nice done :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke tile. Archer vind ik er heel mooi bij passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful tile, Carmela. I love the curve, and your tangles fit in so beautifully.

    BeantwoordenVerwijderen