zondag 8 februari 2015

Muster Mixer Februari 2015

Dit is een Duitse uitdaging die eens per maand in het begin van de nieuwe maand uitkomt.
Zoals Muster Mixer betekent zijn het 2 patroontjes die je moet mixen en het leukste is natuurlijk om er een soort nieuw patroontje van te krijgen.
Erg moeilijk , maar wel een echte uitdaging.
Ik heb het wat groter dan normaal gehouden, zodat je goed de verschillen ziet. Althans dat heb ik geprobeerd.
De patroontjes heten Cadent en Buttercup en beiden zijn uitstekend in een raster te gebruiken en van vorm erg vierkant.
Wat ik gedaan heb, of althans gepoogd heb te doen ,is de patroontjes horizontaal of diagonaal door midden te splitsen en een gedeelte Buttercup te tekenen en de andere helft Cadent.

Ik had van te voren een raster met potlood gemaakt, wat ik naderhand heb uitgegumd.
Helaas zag ik ineens een paar rode strepen op mijn creatie verschijnen die waarschijnlijk in de kneedgum hebben gezeten.
Ik  heb wat zwaarder geschaduwd met grijs, maar kreeg dit helaas niet geheel weg,
Daar er heel wat tijd inzat ben ik niet weer opnieuw begonnen en moet dit maar voldoen.



2 opmerkingen:

  1. Wonderful tile! I like your way of combination these two tangles! Fine contrast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very unusual effect. I can't decide which "square" in the grid I like best.

    BeantwoordenVerwijderen