woensdag 18 november 2015

Mandala Kerst 2015

Voor de mandalaclub was er een novemberopdracht om een Kerstmandala te maken.
De enige regel was dat het een 9 deling moest zijn.
Dit komt uit de numerologie.... en men telt dan alle cijfers van 25-12-2015 bij elkaar op
En dan kom je uit bij 9


Ik heb eerst een cirkel gezet en daar nog 2 kleinere cirkels in.
Toen heb ik de hele cirkel in 9 dezelfde vlakken verdeeld.
In mijn hoofd had ik al dat de buitenrand uit de kerstbomen moest bestaan, het midden een ster moest worden en ertussen een rand met kerstballen.
Ik vond de bomen wat kaal, dus heb er voorzichtig met oranje kleurpotlood een soort slingertje in gezet.
Daarna zag ik nog veel witte vlakken en heb de kerstballen strikken gegeven.
Omdat ik niet van rood houd, maar het wel eigenlijk bij Kerst vind horen, wilde ik een andere kleur gebruiken en heb dat ook gedaan in een beetje paars en blauw.
De ster heb ik wat goud/geel/oranje gemaakt en de bomen uiteraard groen.
ik heb gekleurd met Karisma potloden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten