donderdag 11 april 2013

ATC WU 71 Driehoeken






1. Zendala: we werken binnen de omgeving van een cirkel vb met straal van 6 cm.

2. In deze cirkel passen we een zesdeling toe

(zelfde straal als bij 1, met de passer boogjes op de cirkelomtrek plaatsen)

3. Verbind de tegenover mekaar liggende punten met mekaar > je hebt nu 6 taartpunten.

4. Verbind de punten op de cirkelomtrek met mekaar door er telkens één over te slaan > je hebt een ster met 6 punten.5. Nu maak je van de zes centrale vlakjes ook driehoekjes door ze in twee delen vertrekkende van het middelpunt van de cirkel.





Bovenstaande opdracht vond ik leuk,maar aangezien de titel driehoeken heet,vond ik het zelf leuk om de cirkel weg te laten.

De patroontjes in de binnenste 3hoekjes heten Eyehook en Ving en in de buitenste 3 hoeken weet ik de naam van het rechter patroontje niet uit mijn hoofd en het linker patroontje is geen officieel patroontje,maar eigenlijk een fout gemaakt patroontje ergens van,maar ik vind het zelf zo leuk dat ik het vaker gebruik!





1 opmerking:

  1. heel eigenwijzeïge zendala zo zonder cirkel haha.. maar mooi geheel! :D

    BeantwoordenVerwijderen