dinsdag 3 januari 2017

Mandalada 26


We moesten een mandala opzetten waarin de cijfers van het komende nieuwe jaar in zijn verwerkt.
Als je de stappen van opzet volgde ontstond er een stervorm met 10 punten

In de numerologie is het getal 2017 (opgeteld 2+0+1+7) =10).

Je kon er wensen in schrijven, zentangel patroontjes erin zetten,  of symbolen.
De bedoeling was om je wensen voor het komende jaar ‘zichtbaar’ te maken…….
Niet echt gemakkelijk, buiten de opzet dan.

Ik ben gewoon in het centrum begonnen en heb daar mijn lievelings zentangle patroontje Betweed in gemaakt.
Daarna heb ik in de grotere 3e ring 4 lotusbloemen getekend, In de 10 punten heb ik om en om hartjes en vlinders gezet.
Toen heb ik in de 2e ring 4 Yin/Yang symbooltjes gemaakt en heb de kroontjes en stukjes steel nog onder de bloem gemaakt.

Verder heb ik kleuren gebruikt die ik niet vaak gebruik en vind het zelf nog al kleurrijk, wat misschien wil zeggen dat ik me komend jaar wat kleurrijker mag leven of kleden.
De hartjes staan voor liefde, houden van, zeker ook van jezelf.
De vlinders staan voor vrijheid, voor iedereen.
De lotus staat voor mij  om steviger in mijn schoenen te staan en voor mezelf opkomen.
Yin/Yang is voor de balans en de evenwichtigheid.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten