zondag 1 april 2018

Bolle mandala

De april opdracht van de online mandalaclub werd deze keer door Leny verzorgd en het moest een regenboogmandala oftewel een bolle mandala worden.
Je hebt er de passer en heel wat rondjes voor nodig om hem zo mooi bol te krijgen.
Er is een techniek voor en vroeger op de mandala lessen hebben we hem ook gemaakt en ook nog op 40x 40 papier, maar ik ben er zooooooooooooo slecht in.
Gelukkig had ze er een link bijgezet waar Kim Vermeer van de mandala academie een video had opgenomen hoe je deze bolmandala moet opzetten.
Ik heb maar met de video meegetekent en waar zij gestopt is ben ik ook gestopt.
Je zou hem telkens groter kunnen maken. maar ik zie dus echt niet waar ik dan de passerpunt op moet zetten.
Aangezien ik op A5 papier werk tegenwoordig en de cirkelmaat al iets groter heb gemaakt, past hij er mooi op en is dit groot genoeg.
Daarna lekker gekleurd en met glitterstiften een klein accentje of patroontje aangebracht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten