woensdag 27 april 2016

April 2016 Mandalaclub


Deze mandala uitdaging is gemaakt door José Meeusen en is door haar getiteld:

“ZET JEZELF IN HET ZONNETJE”

Eerst moest je een lijst met woorden maken die begonnen met de 1e letter van je voornaam en het liefste zonder na te denken, dus gewoon alles wat in je op kwam.
Nou, dat vond ik niet moeilijk, er kwam van alles langs.....
Daarna moest je een paar woorden eruit pikken die je het meeste aanspraken en daarna een kleur erachter zetten die je erbij vond passen. 
Dat was al moeilijker, want er s[prak me van alles aan, maar maak daar maar eens een tekening van.

In het centrum van je cirkel moest een kleinere komen en de rest mocht je zelf invullen.

Daarna moest je geloof ik je naam of letter in het centrum zetten en eromheen dingen tekenen die je graag om je heen hebt en daar heb ik me niet helemaal aan gehouden.

De woorden die ik eruit gepikt heb en die iets met mijzelf te maken hebben is Cirkel, Clown en Crocus en Chrysant.


In het midden heb ik een clown gezet, jantje huilt, jantje lacht, maar ook graag de clown uithangen en ook wel je door middel daarvan of door een lach een masker opzetten.
Dus de clown past veel meer bij mij als ik er over ga nadenken dan ik op het eerste gezicht dacht.
Cirkels die moesten erin. Ik hou van de ronde vormen, het zijn ook de vormen van de mandala en zendala en ook wel van mezelf ( daar hou ik niet zo van.......)
Ook in de zentangles gebruik ik veel en graag patroontjes met ronde vormen.,

Vandaar de middencirkel ( die moest) en allemaal kleine cirkeltjes eromheen.


Dan houd ik van bloemen, liefs trosanjers, veel, heel veel groen ( ook daarin, dames, hihihi) en lelietjes van dalen, maar die begonnen niet met een C.
Vandaar Crocusjes en Chrysanten.

Aangezien het een oneven aantal kleine cirkeltjes wa heb ik in een ervan een C van Carmela gezet.

Ik heb er heerlijk aan getekend en gekleurd en vind hem aardig geslaagd.







2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie opdracht! Dat clowntje in de mandala vind ik echt leuk gemaakt!

      Verwijderen