dinsdag 15 september 2015

Schelpenmandala

Voor de mandalaclub had Cora van Diem de opdracht gemaakt en de bedoeling was om een schelpenmandala in tiendeling te maken.
Zij gaf enkele voorbeelden van de verdeling van de vlakken en ringen, maar daar ging het bij mij al meteen mis, omdat ik me natuurlijk niet aan har maten had gehouden.
Ik heb op A5 getekend en was al begonnen met hier een cirkel op te zetten, zonder op de afmetingen te letten en toen kreeg ik het niet meer voor elkaar om het in 10 gelijke vlakken te verdelen.
maar ik ben natuurlijk niet in 1 gat te vangen, dus heb het op het oog en met een voorbeeldverdeling gedaan al zal niet alles precies even groot zijn.
Daarna het tekenen van de schelpen, nou het zijn dus fantasieschelpen geworden......
Ook met het kleuren had ik problemen, ik wilde een beetje in de zee, aquamarijn kleuren blijven, maar ook dat lukte niet geheel.
Ineens zat ik in het bruin in de 3e ring en ben daar naderhand nog maar met wat groenige tinten overheen gegaan.
De buitenrand is helemaal parelmoer enz. geworden.
Ik vond het eerst maar en bonte "kraam" geworden ,maar ik geloof dat het toch nog wel meevalt.
Moeilijker dan gedacht vond ik deze...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten