maandag 17 juni 2013

Diva Challenge 123

De vraag die deze week aan de orde werd gesteld was een vraag die de Nederlandse Gecertificeerde Zentangle Lerares  Maria Vennekens vaker gevraagd kreeg,nl wat is een Zentangle of wanneer is het een Zentangle. Een Zentangle is eigenlijk het repetitief tekenen van een serie dezelfde patroontjes waarbij je niet hoeft na te denken en waarbij je rust vind ( Zen) Er bestaan inmiddels een heleboel patroontjes die we kunnen opzoeken en natekenen. Veel moeilijker is het om een Zentangle te maken met zelf verzonnen of niet bestaande patroontjes. Nou denk ik persoonlijk dat alles wat je meent nieuw te hebben verzonnen toch wel al ergens bestaat,maar goed.
 De uitdaging bestond er dus uit om een Zentangle te maken met niet echt een vaste vorm en met niet bestaande patroontjes en te voelen wat je hierbij voelt.

Nou................raar dus, je ontspant niet echt,want nu moet je moeite doen om niet naar je favoriete patroontjes te grijpen en om vooral te proberen net steeds dezelfde patroontjes te herhalen en om er een andere wending aan te geven. Moeilijk dus. Ik wilde het geen Zentangle laten zijn en ook niet de kussenvorm,dus het werd zo maar wat. Het is me niet geheel gelukt geen herhalingen erin te verwerken,maar heb wel geprobeerd niet bestaande of fantasie patroontjes te maken. Ben er niet echt blij mee,maar ben wel de uitdaging aangegaan.  Al en al voel ik niet veel voor herhaling!





6 opmerkingen:

  1. Toch leuk geworden hoor Carmela. Ik vind dit ook de leukste challenge niet, moest erg denken dat ik niet voor niets zentangle gekozen heb om te doen.
    Dit is meer 'doodle' zoals het in het Engels zo leuk heet. De mijne is ook klaar, die zal ik morgenochtend on line zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So very fanciful and carefree. Love it.

    BeantwoordenVerwijderen